Formål:

Kurset giver engelsklærere på de gymnasiale uddannelser (hhx,htx,eux, stx, hf) en praktisk forståelse af det funktionelle sprogsyn, og hvordan man kan arbejde funktionelt med grammatikken, så det øger elevernes sproglige forståelse samt skriftlighed.

Indhold:

Med udgangspunkt i læreplanerne vil underviseren give et kort oplæg om forskellen på det funktionelle og formelle sprogsyn. Derefter vil hun præsentere nogle eksempler på, hvordan man kan arbejde funktionelt med grammatikken uden at skulle starte helt forfra ift. sit undervisningsforløb. Til sidst vil der blive plads til at arbejde med færdige øvelser samt 'rå' materale for at kunne producere egne øvelser.

Kursisterne bedes tage eget materiale med ifa. værker, artikler, short stories, digte, mm. Med elevernes læring i fokus lægges der vægt på den praktiske og den anvendelsesorienterede tilgang til den funktionelle grammatik i samspil med den formelle grammatik. Der bliver en virtuel opfølgning ca. 14 dage efter kursets afholdelse.

Arbejdsform:

Oplæg og workshop

Underviser:

Jennifer Burke-Hansen

Tid og sted:

Mandag d. 30 August 2021, kl. 9.30 - 14.30, Syddansk Erhvervsskolers kursuscenter i Odense.

Pris:

650 kr. (for medlemmer af Erhvervsgymnasiernes Engelsklærerforening)

1300 kr. (for medlemmer inkl. et års medlemskab)

Tilmelding:

Den 20. August 2021

= Feltet skal udfyldes

JA      NEJ

TILMELDING til kursus i

Skriftlige eksamensgenrer for HTX/HHX/EUX

Vi vil gerne invitere alle vores medlemmer til oplæg om de tre skriftlige eksamensgenrer (the analytical essay, argumentative essay & the speech) samt praktiske eksempler og ideer til direkte implementering i klasserummet. Du kan læse mere om kursets form, indhold og formål på GLs hjemmeside her

Der vil være en virtuel opfølgning ca. 14 dag efter kurset. Vores undervisere er: Domenic McCauley, Jennifer Burke-Hansen og Mette Andreasen

Tid og sted: Torsdag d. 4. november 2021, kl. 9.30 - 16.00. Syddansk Erhvervsskoles Kursuscenter i Odense.

Tilmelding skal ske til Jennifer: jb@otg.dk

Afbud skal også ske til Jennifer: jb@otg.dk

Vi håber, I har lyst til at være med. Vi glæder os til at se Jer.